Saturday 12 May 2012

When It Comes!!

Assalamualaikum..


Bila lagu x smerdu..
Bila irama x seindah..
Bila bicara x seia..
Bila senyuman mengukir duka..
Bila hati robak terasa..


Maka..
Tiada kata yang mampu menenangkan..
Tiada nada yang mampu mengalunkan..
Tiada manis disegenap senyuman..
Tiada sinar di ruang yang terang...


Lalu..
Pincanglah perasaan..
Bernanahlah emosi..
Rosaklah nurani..
Bersekamlah di hati..


Justeru..
Di saat ini Ya Allah..aku benar2 memerlukan bimbingan-Mu..
Benar-benar ingin dihampiriMu..

Disinilah aku amat mengharapkan sentuhanMu Ya Rabb...
Moga hatiku mampu merasa kelembutan kasih sayangMu..
Moga jiwaku mampu menjiwai keajaiban kalamMu..
Moga batinku terbangkit dengan RahmatMu..
Moga mampu aku menyapa dan disapa CintaMu ya Allah...
Bantulah aku..Bimbinglah aku..Ampuni aku..
Aku bermohon agar aku mampu berada disisiMu Ya Tuhan...



Namun..
Tiada yang berlaku tanpa kehendakMu..
Tiada yang mampu melawan SunnahMu..
Ampuni aku Ya Allah..
Andai segala yang berlaku...kekacauan emosi..dan segala rasa
kejatuhan hati ini adalah berpunca dari kelalaian ku Ya Allah..
Ampunilah aku..bantulah aku meleraikan semua ini..
Bimbinglah aku mengharungi dugaan ini Ya Allah..
Tenangkan..kuatkan qalbu dan minda ku Ya Allah..
Ampunilah aku..baikilah hatiku..bersihkanlah qalbuku...
Terangkanlah hatiku..dampingilah aku Ya Allah..


Agar..
Aku bisa melalui hidup ini..
Aku bisa menempuh cabaran ini..
Aku bisa membaiku diri..
Aku bisa kembali berdiri..
Aku bisa menggapai cintaMu Ya Illahi...
Berjaya dunia dan akhirat yang abadi..


Terangilah ilmu ke dalam diri ini..
Suntiklah taqwa ke dalam batin ini...
Campakkanlah hidayah di hati ini..Ya Allah..
Bantulah aku..hambaMu yang lemah lagi naif..


Aku yang mengharapkan memerlukan kasihMu Allah...:(

No comments:

Post a Comment