Saturday 18 August 2012

SELAMAT HARI RAYA!!!

Assalamualaikum...
It's a very beautiful morning!..Alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi kerana kita masih lagi diberi kesempatan untuk menikmati pagi Syawal yang indah dan penuh barakah ini..now..me in my lovely room sambil menghirup udara segar menerusi tingkap yang cantik dengan langsir baru..:P

Well..sayunya hati dan tenangnya rasa mendengar merdu suara takbir bergema dari surau as-Solehin yang hanya berhadapan dengan flat aku..tapi ada jgak prkara yg mmbuatkan aku gundah skarang ni..ermm..mak aku sakit..demam..semalam meracau..agak merisaukan sebab merepek-repek jgak dia smalam..aku ngn makcik aku risau sgt tapi masing2 x tunjuk..kami fikir positif..maybe tu kesan dari ubat kot..sebab panadol kan kuat..plus mak aku makan 2 biji..pastu terus tido..yang wat spoil tu dia terkejut sbab bising kami smua dok wat keja..lepas tngok mak aku meracau..kami terus wat keja ngn senyap dn cakap berbisik-bisik..

Lepas settle semua keja lebih kurang jam 2.00 a.m semalam..terus tutup smua lampu n smua tido..kacuali aku..sempat 0n9 sat..huhu..sbnarnye dlm dok on9 tu bnyak gak aku fkir..bukanlah on9 sambil otak aku 0n9..aku terfikir tntang tanggungjawab aku sbagai anak..dan satu2nya harapan mak aku..tiba2 rasa sangat nak penampar pipi ni kuat2 sebab terlalu bnyak yang dah aku abaikan..sedangkan mak aku sikit pon x pernah mngabaikan tnggungjawab dia kat aku..kat kami smua..semalaman aku berfikir dan muhasabah diri.. Alhamdulillah..Allah masih beri aku kesempatan dan perasaan..bangun pagi ni aku berazam akan cuba memperbaiki diri dan berusaha bersungguh-sungguh utk jadi anak yg benar2 anak kepada mak aku yg dah bnyak berkorban utk aku..aku berdoa agar mak aku cepat sembuh dan dipanjangkan usia..

Dan dlm syahdu dan syukur di pagi Syawal ni..aku terkenangkan insan yang telah bertungkus lumus jaga aku dari kecik hingga akhir hayatnya (selain mak aku)...tok..tok ngan mak lah yang jaga aku dan bagi aku peluang utk rasa kasih sayang dan kehidupan..mereka adalah anugerah teragung dari Allah..aku panjatkan syukur dan berdoa agar tok aku ditempatkan bersama orang2 yang beriman,selamat dri siksa kubur dan semoga mendapat syafaat di hari Akhirat..

Tak lupa..doa jugak dikirim kepada arwah mamu kassim (adik mak aku yang ke-4) dan mami timah (adik mak aku yang ke-2)..semuanya masih dlm ingatan dan kenangan..kasih syg masih menyimpul..semoga semua kita sama  ada yang masih hidup atau yang telah kembali ke rahmatullah mendapat rahmat pengampunan dari Allah Yang Esa..

Dalam kita bergembira jangan lupa yang tiada...dalam kita berduka jangan lupa bersukur atas segala kurnia...Subhanallah..Walhamdulillah..Walailahaillallah..Allahuakbar..

Selamat Hari Raya untuk semua dan maaf zahir batin..

No comments:

Post a Comment