Thursday 20 December 2012

Struggle-Muggle

Assalamualaikum..

Hai blog..well..lama gila rasa nak update tapi x update2 pon..sebab xtau nak tulis mcm mna bgi interesting to read..bajet la sgt..mcm la ada org baca blog ni..last2 decide nak share gak something kat ni sbab mmg xda org baca pon..so suka hati jiwa rasa la kan..blog ni just koleksi peribadi..

Straight 4ward to the title..erm..struggle-muggle(mmg xdak lam dict)..well..tu la hidup aku skang..aku sgt kelam kabut dan struggle..tapi malunya jgak nk cakap puncanya..errrkk..sebenarnye tu smua berpunca daripada aku jugak..apepon..ingin aku tegaskan..bekerja sambil belajar bukanlah semudah ABC..bukan jgak smudah 123 or !@#$$%^&..??????

Masalah jadi agak rumit sekarang sebab dah tau masa memang sangat terhad untuk siapkan assignment..tapi aku masih lagi mengamalkan amalan buruk sedunia iaitu menangguh dan menurut badan yang letih..
At the end..assignment did last minute..and outcome cam sampah..n markah pon menyampah la..so..salah sape kan????

Well..apa pon..tak senang nak fokus..tak senang nak keep on bersemangat belajar..sebab main ngan keja hari2..plus OT wajib..memang badan letih wei..otak pon stress..tu yang jadi masalah2 seperti di atas..
Tapi..yang berlalu biar berlalu..aku memang menghitung hari untuk menamatkan segalanya..dan masanya hampir tiba..Jadi..sesusah mana pon aku..jatuh berapa banyak kali pon..aku kena bangun jugak teruskan walaupun merangkak..mengesot atau berenang!!!I have to finish it..segalanya mesti diteruskan..
So..fokus aku sekarang untuk siapkan semua assignment yang diberi termasuk yang tertangguh..memang dah lambat dan akan dideduct markah tapi itu lebih baik dari aku tak hantar langsung..nampak pengecut macam pondan..noway!!yang tertangguh akan dihantar dan yang present akan disettle..InsyaAllah..
Alhamdullilah kilang shutdown untuk 4 hari..so masa ni akan menjadi begitu emas dan berlian lagi intan..
I wont give up with the past and the fail!!

So..akhir kata..tu la aku nak share..tulis sesuatu untuk diri sendiri supaya dapat membakar diri sendiri..menyalakan motivasi demi diri dan menghanguskan gergasi malas yang menumpang dalam lubuk nurani aku ni..

Semoga Allah permudahkan segalanya..Amin...

No comments:

Post a Comment